Adrenalina pe 4 roti in Carpatii Meridionali

Survival 4x4 – Trans Meridionali - Overlanding va ofera o tura de aproximativ 600 km, ajungand la cea mai inalta altitudine din Romania, aceea de 2.145 m a unui drum.

Transmeridionali traverseaza cele cinci drumuri renumite in Romania – Transfagarasan - Transalpina - Strategica - Transvilcan - Drumul lui Basescu.

Peisajele de pe toata durata turei iti vor ramane intiparite in minte pentru mult timp. Tura Survival 4x4-Overlanding este condus de Florin Pop-Vancea (Flo), un experimentat ghid montan-national si instructor-formator in alpinism-supravietuire. El este cel care va va insoti pe toata durata turei.

Partener oficial - Metabond Romania


Perioadă1-6 august 2022
Persoaneminim 2 masini / tura
LocațieCarpatii Meridionali
Dificultate🔵 usor-mediuVezi Grade Dificultate

Detalii

Cu ocazia acestei ture, grupa Carpatilor Meridionali te vor delecta cu specificul lor aparte. Muntii Iezer, Piatra Craiului, Fagaras, Latoritei, Valcan, Retezat sau Cernei vor fi vedetele principale. Altitudinile la care vom ajunge ne vor oferi puncte de belvedere unde vom admira peisajele la distante foarte mari. Cheile si lacurile de acumulare pe unde vom trece ne vor tine minute bune in loc ca sa le fotografiem. Transmeridionali va atinge cele cinci drumuri renumite in Romania – Transfagarasan - Transalpina - Strategica - Transvilcan - Drumul lui Basescu.

Recomandari

Este necesar un vehicul 4x4. Acesta poate fi și un SUV, dar trebuie să respecte urmatoarele condiții:

  • este obligatorie roata de rezervă care să aibă aceeași dimensiune ca și celelalte anvelope cu care mașina este echipată
  • anvelopele recomandate sunt de tip A/T (All Terrain) sau M/T (Mud Terrain)
  • participarea nu este interzisă cu anvelope standard pentru asfalt, dar in caz de ploaie, teren umed sau pietre, acestea nu vor face fata
  • recomandăm scut metalic, cel putin pentru motor
  • recomandăm statie radio de emisie – receptie (cel putin statii portabile walkie talkie) pentru accesul la toate informatiile transmise si in timpul deplasării
  • Detinerea unei roti de rezervă după criteriile mentionate mai sus este o cerinta obligatorie, lipsa acesteia sau dimensiuni gresite ale acesteia vor duce la interzicerea participarii la curs.

    Itinerariu

    Toate rutele de pe acest traseu au fost identificate si testate in prealabil. Traseul ales de Flo Adventure pentru acesta tura alterneaza in niveluri de dificultate, dar este gandit in asa fel sa poata fi parcurs de orice masina 4x4, conforma cu cerintele noastre (vezi RECOMANDARI & GRAD DE DIFICULTATE).Acest traseu necesita o usoara cunostinta in condusul off-road. Bineinteles, varianta ideala este existenta unei experiente anterioare, dar nu este o cerinta obligatorie.Acest traseu necesită o ușoară cunostinta în condusul off-road. Bineinteles, varianta ideala este existenta unei experiente anterioare, dar nu este o cerinta obligatorie.

    Ne ținem de program, dar uneori suntem flexibili, ne adaptăm la condițiile meteo și la situațiile neprevăzute.

    Ziua 1

    ntalnirea are loc in Zarnesti, de unde vom pleca spre Campulung pe un drum de asfalt, apoi pe drum comunal de pietris combinat cu pamant. Se vor traversa locuri frumoase in care peisajul te va lasa fara cuvinte. Povestea Muntilor Pietrei Craiului si Bucegi o sa iti ‘’bata” la geamul masinii.

    Vom trece prin cunoscutul culoar Rucar-Bran si vom ajunge la Campulung, de unde vom continua pe drumuri combinate de pietris, pamant si asfalt trecand prin muntii Iezer si Fagaras, ajungand la lacul de acumulare Vidraru – Transfagarasan.

    Aici vom campa si vom analiza ziua ce a trecut.

    Ziua 2

    Dupa micul dejun, vom pleca mai departe pe drumuri combinate asfalt-pietris si pamant spre muntii Cozia, iar de acolo pana la baza muntilor Latoritei, trecand peste raul Olt.

    Ziua 3

    Dupa micul dejun ne vom “urca” de la altitudinea de 637m la 1991m pe renumitul drum numit Strategica.

    Acest drum de poveste care ajunge în Muntii Parang, in zona Saua Stefanu (1.915 m) unde se intersecteaza cu faimoasa Transalpina a fost construit de armata germana in Primul Razboi Mondial.

    Drumul serpuieste pe crestele muntilor Latoritei, la altitudini in jur de 2000 m, si-ti da ocazia sa admiri peisajul spre Lacul Vidra si culmile muntilor Parang, Capatanii si Lotrului.

    Poarta un nume de cod „Strategica”, dar este de departe un drum fara nici un concurent in Romania, este drumul care merge doar prin nori si este un drum de basm, drumul care ofera peisaje minunate pe care nu le vei putea uita niciodata.

    Dupa ce ne intersectam cu Transalpina vom continua drumul atingand cea mai inalta altitudine din aceasta tura – 2145m.

    Transalpina sau Drumul Regelui este una dintre cele mai tranzitate șosele din Romania, fiind si cea mai inalta. Multi dintre cei care au ajuns pe DN 67 C au catalogat acest drum ca fiind si cel mai frumos. Drumul Regelui atinge in Pasul Urdele altitudinea de 2145 metri. Initial soseaua a fost construita si pietruita de germani in timpul Primului Razboi Mondial, din ratiuni militare, dar a fost foarte putin folosita. In Perioada Interbelica a fost reconstruita si data in folosinta in 1935, cand a fost inaugurata chiar de regele Carol al II-lea, de aici si denumirea de “Drumul Regelui”.

    Seara vom campa si dupa o masa copioasa vom analiza ziua ce a trecut.

    Ziua 4

    Dupa micul dejun, vom pleca mai departe pe drumuri combinate asfalt-pietris si pamant spre muntii Valcan. Vom trece raul Jiu si de acolo vom traversa muntii Valcan trecand prin chei (canioane) si urmand cursuri de ape pana vom ajunge la limita cu Muntii Retezat.

    Ziua 5

    Va fi o zi mai relaxata, ce include o drumetie scurta de vizitare a Cheilor Butii, considerata o poarta de intrare in Muntii Retezat. Frumusetea peisajului din inima muntelui, cu versanti foarte abrupti care ating pana la o suta de metri inaltime, izvoare cu ape repezi. Dupa aceasta scurta vizita vom continua mai departe pe drumuri combinate asfalt-pietris si pamant spre muntii Godeanu si Cernei. Vom traversa muntii pe “drumul lui Basescu”. In 1999, ministrul de atunci al transporturilor, Traian Basescu, devenea „nasul” drumului, transformandu-l pe acesta din drum forestier in drum national.

    Este cea mai veche statiune turistica din tara si totodata printre cele mai importante si vizitate statiuni balneare cu regim permanent din Romania si Europa de Est. Dupa ce vom vizita aceasta statiune ne vom indrepta spre Orsova – Capatul de linie al calatoriei noastre.

    Ziua 6

    Dupa micul dejun, cine doreste poate face o plimbare cu barca in zona Cazanele Dunarii, ce include vizitarea urmatoarelor obiective turistice:

  • Chipul lui Decebal
  • Golful Dubova
  • Pestera Ponicova
  • Intrarea in Cazanele Mari
  • Golful Mraconia
  • Aceasta zi este si ziua de intoarcere acasa


    Vii cu mașina ta de teren?

    Costul turei include:

    Ghid montan – national

    Costul turei nu include:

    Mâncarea, transportul - mașina de teren, combustibilul, cortul, sac de dormit, asigurarea pe mașina. Cheltuieli de tractare sau reparatie in caz de incidente.

    Extra

    Copii până la vârsta de 12 ani au gratuitate iar cei intre 12-15 ani au reducere de 50% dacă vin impreună cu unul dintre părinți, cu mașina personală.

    Nu vii cu masina ta de teren?

    Costul turei include:

    Ghid montan – national, cort (pentru cazare la cort este nevoie de sac de dormit personal), izopren, loc in masina de teren, combustibilul, asigurarea pe masina.

    Costul turei nu include:

    Mâncarea/bautura pe toata durata turei si cazarea la pensiuni.


    Dacă dețineți o mașină 4x4 (inclusiv SUV) și doriți să participați cu ea la curs:

    750 

    ron

    /persoana

    Participare la curs fară mașină:

    950 

    ron

    /persoana

    Flo Adventure Tours - agentie de turism de aventura

    • Metabond
    • Tete Mountain
    • FreeWall sala de escalada
    • Pro Nutrition